måndag 24 juni 2013

KalleAnka


Det verkligen kryllar av djur hemma hos mig nu... 

Först anlände vår kise i den allra hårdaste vintern hungrig och ovårdad! Sen kom de ett par duvor och landade i vårt stora bauta träda som lutar emot vårt hus och de trädet skrämmer oss varje gång det stormar ute, då det vinglar emot huset... Duvorna ja dom är kanske vackra Men som dom låter!!  

Sen anlände en vilsen fasantupp, han trippade  runt ett par veckor å snackade om nåt vi inte riktigt begrep oss på, nu har han nog dock flyttat hem till sin hona :) 

För en vecka sen upptäckte jag hemska sniglar på gräsmattan, jag försöker inbilla mig att dom är bra för kretsloppet eller något i den stilen, men mottankarna är starkare... (Dom kan ju äta upp mina pioner)...!!! 

På midsommardagen hade vi finbesök! De var ett par änder som hade slagit sig ner vi vår "damm" en vattenpöl på gården, haha ! Kan man ansöka om bidrag för främjande av fågellivet nu?! X) 

Nog om detta på bloggen, nu måste jag ta hand om alla djur innan jag ska nana kudde ( vill blunda stenhårt och önska att det ska bli morgon fort för jag fyller år då - still a child! ) 
:)) 

Puss & kram / linnea 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar