söndag 15 september 2013

Hemma Hos! -familjen Nordin

Och så övergår de kringliga asfaltsbeläggda vägarna till en lång och smal grusväg... Hur långt är det egentligen, det har nu gått ca 30minuter sedan jag satte mig i bilen i Falkenberg för att styra bort mot Varberg Norr, Veddige, sällstorp! 

Vad jag inte vet när jag sitter där i bilen och letar efter rätt röda hus med vita knutar är att fikabesöket kommer bjuda på en fantastisk trädgårdsfest! 

Väl framme för att komma in till framhuset går jag igenom en gång som är prydd med gamla vackra rostiga föremål..
Wow. Nu blir jag nyfiken, här finns det nog en hel del charm att bjuda på, och det är solklart att ni måste få se! detta lilla  trädgårdsreportage är från Lars och Jill's hem, njuuuut! 



Fantastiska dahlior vad entrén som får sällskap av hönorna! 

 


Mitt emot Huset ligger innergården där hönor, kycklingar och katter gillar att springa runt, tittar man ut mot höger hittar man en mysig uteplats som Lars byggt! Här har han försökt bygga så att det hela ska se gammalt ut, och han har Nog Inte använt vattenpass när han satte upp brädorna! Det är helt vindstilla under taket och tänder man en gasolvärmare kan man sitta här långt in på hösten.. 



Går vi vidare kommer vi till det gamla brygghuset, nu är det omgjort till en festlokal som matchar gårdens stil! En mysig plats där man kan samlas många! 



De är så inbjudande här, och man kan känna stämningen här är på helgerna :) 




Det finns en plats i trädgården för de fantstiska sommardagar med tropiska nätter ! en stor och fin grillplats med tak och belysning... 


Vid framhuset hittar vi detta persikoträd med över 300frukter påväg att mogna, det är väldigt håriga men när Lars ger mig en att smaka på smälter jag! Så otroligt söta och goda att de i affären bleknar! Min nya dröm - ett eget persikoträd! 


Katten snus ligger och njuter på sin favoritstol, jag kan inte låta bli att gosa lite , nu ska vi ta en fika och hur det ser ut inne hos Lars och Jill får ni se en annan gång ;) 

Nu får ni ha en riktigt bra måndag & vecka, kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar